- Posted on
- No Comments
Edukacinė išvyka – stažuotė „Kaip kurti Mąstymo mokyklą?“ Šiauliuose
Gegužės 19 d. Ukmergės rajono ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogai ir direktorių pavaduotojos ugdymui dalyvavo edukacinėje išvykoje – stažuotėje „Kaip kurti Mąstymo mokyklą?“ Šiauliuose. Šios išvykos tikslas – gilintis į „Mąstymo mokyklos“ koncepciją, susipažinti su praktiniu šios filosofijos taikymu ugdymo įstaigoje bei semtis įkvėpimo gerųjų patirčių kontekste.
Stažuotės metu dalyviai lankėsi Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“, susipažino su Vilniaus universiteto Centų kambariu, apžiūrėjo Šiaulių centrą su gidu, dalyvavo edukacinėje programoje ir apsilankė Kryžių kalne – viename iš svarbiausių Lietuvos dvasinių simbolių.
Vizito Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“ metu pedagogus šiltai priėmė ir įstaigą pristatė direktorė Neringa Baršauskienė bei direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ineta Labanauskienė. Viešnagės metu buvo aptarti praktiniai „Mąstymo mokyklos“ diegimo aspektai, elgesio įpročių formavimo būdai, mąstymo strategijos ir vizualiniai įrankiai.
Kas yra „Mąstymo mokykla“?
„Mąstymo mokykla“ – tai šiuolaikiška ugdymo filosofija, orientuota į kritinio, kūrybinio ir refleksinio mąstymo ugdymą. Šios krypties tikslas – padėti vaikams tapti savarankiškais, mąstančiais, gebančiais mokytis ir bendradarbiauti žmonėmis.
Praktinis modelis apima:
- elgesio įpročių ugdymą (atkaklumas, smalsumas, gebėjimas valdyti impulsus),
- mąstymo strategijas ir vizualinius įrankius (atviri klausimai, mąstymo žemėlapiai),
- bendruomenės susitarimus ir nuoseklų kasdienį taikymą.
Šis metodas jau ne vienerius metus sėkmingai diegiamas Šiaulių lopšelyje-darželyje „Pasaka“, kuris priklauso tarptautiniam „Mąstymo mokyklų“ tinklui.
Stažuotės metu dalyviai turėjo galimybę iš arti pamatyti, kaip „Mąstymo mokyklos“ principai taikomi kasdieninėje praktikoje, susipažinti su veikiančiais metodais, gauti atsakymus į aktualius klausimus ir įkvėpimo savo profesinei veiklai.
Toks patirties pasidalijimas padeda plėsti pedagoginį akiratį, stiprinti profesinius gebėjimus ir kurti mokymosi kultūrą, atliepiančią šiandienos vaikų ugdymosi poreikius.