- Posted on
- No Comments
Seminaras „Neuromokslais pagrįstas asmenybės/organizacijos sveikatingumas“
Doc. dr. neuromokslininkas Kęstutis Skauminas jau daug metų domisi neuroedukacija. Ši švietime įgyja vis didesnę reikšmę ir, ekspertų manymu, gali tapti svarbiu įrankiu, gerinant mokinių rezultatus ir efektyvinant mokytojų darbą, todėl 2025 m. sausio 2 d. Šiaulių „Saulės“ pradinės mokyklos mokytojai dalyvavo Ukmergės švietimo pagalbos tarnybos organizuotame seminare „Neuromokslais pagrįstas asmenybės/organizacijos sveikatingumas“. Mokymų metu buvo aptarti aktualūs mokyklos veiklos klausimai, susiję su personalo asmeninėmis savybėmis ir jo įtaka organizacijos sveikatingumui bei mokyklos, kaip komandos, sveikatingumui, kuris labai svarbus formuojant dialogu grįstą organizacijos kultūrą.
„Mokytojai iš praktikos žino, kad kiekviena mokinių karta ateina jau kitokia. Todėl negalima jos mokyti ankstesnės kartos metodais. Jauni žmonės, užaugę kitokioje aplinkoje, kitaip priima informaciją, juos motyvuoja kitokie dalykai, jų dėmesį pritraukia kiti stimulai. Štai čia ir atsiranda poreikis pasitelkti neuromokslų žinias apie tai, kaip išlaikyti naujos kartos mokinių dėmesį, pagerinti jų mokymosi gebėjimus“, – aiškino lektorius K. Skauminas. Jo įsitikinimu, argumentų, rodančių, kodėl neuroedukacija yra itin svarbi, yra daug, tačiau bene svarbiausi – trys. Pirmiausia neuroedukacija didina supratimą apie mokymosi procesą. Naujausi smegenų tyrimai ir neuromokslų pažanga gali padėti geriau suprasti, kaip žmogus mokosi ir kaip galima optimizuoti mokymosi procesą. Antra – neuroedukacija sudaro sąlygas individualizuotam mokymuisi. Tai yra itin svarbu, nes kiekvienas mokinys turi skirtingus mokymosi stilius ir gebėjimus, prie kurių reikia prisiderinti, jei norima pasiekti geriausius įmanomus rezultatus. Galiausiai, neuroedukacija sudaro prielaidas mokiniams efektyviau taikyti teorines žinias praktikoje, pritaikant jas realiame pasaulyje. Tai padeda jiems geriau prisiminti naują informaciją ir taikyti ją vėliau savo kasdienybėje.
Seminaro dalyviai reflektavo apie gautą naudą mokymų metu ir akcentavo, kad šiuolaikinėje pamokoje būtinas naujausių neuromokslo žinių taikymas kuriant inovatyvius ugdymo metodus ir priemones, padedančias geriau ir greičiau įgyti reikalingas žinias, įgūdžius ir kompetencijas.
Šiaulių „:Saulės“ pradinės mokyklos informacija